Handelsbetingelserne herunder er gældende for køb via flowerstore.dk (Abrikona)

Flowerstore.dk
Algade 5 st. th.
4500 Nykøbing Sjælland
Danmark

CVR-nr: DK38277030
E-mailadresse: shop@flowerstore.dk
Telefon: (+45) 93400325

Sådan handler du hos os

For at foretage et køb skal du igennem følgende trin:
– Find den/de varer du ønsker og skriv personlig hilsen på produktsiden, og læg derefter produktet/produkterne i indkøbskurven, og gå herefter til kassen.
– Indtast dine oplysninger (afsender), i næste fane udfyld modtagers oplysninger og vælg derefter leveringsdato.
– Check ordren igennem, og godkend herefter handelsbetingelserne og vælg efterfølgende betalingsmåden.
– Tak for købet 🙂

Produkter og priser

Blomster

Alle vores buketter, blomsterarrangementer er kvalitetshåndværk lavet af lokale florister. De lokale florister vil altid så vidt muligt ligne billederne på flowerstore.dk, men der kan forekomme visse afvigelser ift. blomsternes tilgængelighed i pågældende sæson og tilgængelighed i området. Tilgængeligheden af visse blomster varierer i løbet af året, og i tilfælde af at den lokale florist ikke kan skaffe de bestilte blomster, bliver disse erstattet af lignende. Ligesom blomsterne kan variere, kan antallet af tilbehør i buketter, arrangementer og planter også variere. Vores florister vil naturligvis altid gøre deres bedste for at levere det bestilte produkt. Hvis dette ikke er muligt, vil floristen levere blomster i samme farve og form som dét der er blevet bestilt.

På vore produktbilleder viser vi som oftest blomster som er i fuld blomst. Dette for at vise hvordan buketten ser ud i det meste af dens levetid. Når blomsterne leveres er de friske, og derfor visse blomster være lukket fx liljer. Dette for at din blomsterhilsen skal kunne nydes så længe som muligt.

Mors dag, jul og Valentinsdag

Den store efterspørgsel på blomster til Mors dag, jul og Valentinsdag betyder at udvalget hos de enkelte blomsterhandlere kan variere kraftigt og at visse blomster erstattes med lignende blomster i lignende farver. Derfor kan det produkt der leveres adskille sig lidt fra billedet på hjemmesiden. Vores florister gør selvfølgelig deres bedste for at levere et produkt der svarer til den buket der er bestilt. Antallet af blomster i buketten kan variere afhængigt af lokale priser og udvalg, med mindre et bestemt antal er specificeret i produktbeskrivelsen.

Vær opmærksom på at priserne på visse blomster stiger i højsæson. Priserne styres af de store blomstergrossister i Holland, og dette har den lokale florist, ikke nogen indflydelse på. Vi har derfor et ekstra bredt sortiment med forskellige blomster og buketter for at kunne tilbyde produkter i alle prisklasser.

Produktbeskrivelser

De fleste af vores buketter, arrangementer og planter findes i tre størrelser: Lille, Medium og Stor. De aktuelle priser vises ved siden af det respektive billede, medmindre andet er angivet i produktbeskrivelsen nedenfor. Lille har samme form og farve som Medium, men antallet af blomster reduceres og buketten er mindre. Stor er som det lyder; en større buket med flere blomster og mere grønt, mens form og farve stadig er den samme. Hvis antallet af blomster ikke angives i produktbeskrivelsen, kan det variere afhængig af blomsternes størrelse og pris. Derudover kan sortimentet hos floristerne variere alt efter sæson og tilgængelig.

Vores begravelsesprodukter kan i de fleste tilfælde også bestilles i tre størrelser. Her vises det samme billede ud for de tre prismuligheder. Billedet viser i disse tilfælde altid mediumvarianten medmindre andet er angivet.

Internationale bestillinger

Bestillinger til udlandet kan udelukkende købes ved bestilling til vores kundeservice på tlf: 93 400 325.

Tillægsprodukter
Chokolade, vin, øl m.m. varierer fra butik til butik. Alle vores samarbejdspartnere er selvstændige erhvervsdrivende, og er ikke underlagt et bestemt produktudvalg. De gaver og tilbehør som vi tilbyder præsenteres i bestillingsprocessen. Udbuddet af tilbehør kan variere alt afhængigt af tilgængeligheden på det sted hvor blomsterne skal leveres til. Billederne på tillægsprodukterne repræsenterer en produkttype, og det der leveres kan dermed variere fra florist til florist.

Generelt
I produktprisen indgår et formidlingsgebyr, pakning samt et mindre kort. Leveringsprisen er 49 kr. tillægges produktprisen.

Gavesæt & brugskunst
Ønskes der ikke blomster eller planter, men kun fødevarer som chokolade, vin, øl, leveres dette via DAO eller andre transportfirmaer, så produktkøbet kan det ønskede, som bestilt på vores webshop.

Gaverne leveres af Post Nord/DSV på hverdage og skal bestilles senest kl. 8 to dage inden ønsket levering. Der er kun levering i hverdagene, ikke lørdag, søndag og helligdage.

Såfremt du konstaterer mangler/ beskadigelse ved modtagelse af varerne, beder vi dig om at kontakte os med det samme, da det er nemmest for os at rette op på en fejl, hvis du kontakter os hurtigt. Hav gerne dit ordrenummer der står på ordrebekræftelsen klar så vi lettere kan finde din bestilling.

LEVERING

Generelt

Husk at skrive afsender i kortteksten, så modtageren ved hvem han/hun skal takke. Har du modtagerens telefonnummer? Vores blomsterhandlere forbereder bestillingerne allerede dagen inden levering, derfor kan vi ikke garantere at vi kan foretage ændringer tæt på leveringsdatoen.

Leveringstider og -garanti i Danmark

Levering til privatadresser:
Vi garanterer levering samme dag hvis bestillingen gennemføres inden klokken 11.30 mandag til fredag og før klokken 9.00 lørdag. Vi kan ikke garantere levering søndage, aftener og helligdage. (Hvis der gives en leveringsgaranti på disse dage, vil en liste findes på vores hjemmeside med de respektive tider og byer som garantien gælder). Bestillinger til levering på dage som ikke er omfattet af leveringsgarantien, vil blive leveret dagen før eller førstkommende hverdag.

Levering til Fars dag den 5. juni er Grundlovsdag, og vi kan derfor ikke garantere levering til hele landet. Vi kan levere i det meste af landet, men visse butikker vil holde lukket. I de tilfælde vil vi levere den 6. juni.

Gavekasser leveret med posten, vil ikke kunne leveres den 5. juni.

Levering til virksomhedsadresser:
Sidste bestillingsfrist for levering til virksomhedsadresser er kl. 10:00 på hverdage. Vi kan desværre ikke levere til virksomhedsadresser på lørdage og søndage. Levering sker inden for kontortid. Ved levering til for eksempel skoler, hoteller eller firmaer leveres bestillingen oftest i bygningens reception eller lignende. I sådanne tilfælde er flowerstore.dk kun ansvarlige for at bestillingen når frem til receptionen.

I visse tilfælde har vi mulighed for at levere selvom leveringsgarantitidspunktet er overskredet. Ønsker man nærmere information om leveringer efter garantitidspunktet, kan man altid kontakte vores kundeservice på 93400325 eller e-mail  shop@flowerstore.dk

Tidspunktet for levering kan variere da butikkerne har egne leveringsaftaler. Levering sker gerne mellem 08:00 – 21:00 på hverdage og 09:00 – 16:00 på lørdage afhængig af floristernes budtider. Flowerstore.dk kan ikke garantere levering på bestemte tidspunkter. Vi vil dog altid forsøge at imødekomme eventuelle ønsker. Dette er ikke gældende for begravelser.  (Se yderligere information under Begravelser)

Under ekstreme vejrforhold kan vi ikke garantere at din bestilling leveres på den bestilte dag. Kan vi ikke levere din bestilling vil den blive leveret så snart det er muligt.

Levering foregår med bud til modtagerens adresse, med undtagelse af enkelte små øer og landsbyer hvor den eneste mulige leveringsform er at sende med bus eller færge.

Begravelse:

Vi skal have modtaget bestillingen senest kl. 14 sidste hverdag inden begravelsen hvis vi skal kunne garantere levering. Foregår begravelsen en mandag, skal vi derfor have bestillingen senest fredag kl. 14.00 for at kunne garantere levering. OBS! Ønskes der bånd med påtrykt tekst, skal vi have bestillingen senest 2 hverdage inden begravelsen finder sted.

Floristerne plejer at levere blomsterne en time inden begravelsen, så det er vigtigt at det præcise tidspunkt for begravelsen står på bestillingen.

Du er altid velkommen til at kontakte vores kundeservice på 93 400 325 eller e-mail shop@flowerstore.dk med en forespørgsel. Kondolencebuketter kan vi levere samme dag ved bestilling inden vores leveringsgarantitid.

Leveringssikkerhed
Bestilleren er ansvarlig for at modtagerens oplysninger er fuldstændige og korrekte. Er oplysningerne ikke korrekte, erstattes eventuelle fejlleveringer eller leveringsforsinkelser ikke.
Ved bestillinger til hospitaler og sygehuse er det vigtigt at give så nøjagtige oplysninger som muligt. Oplys gerne både afdeling og stuenummer.

Venligst bemærk, at vi altid har lov til at kontakte modtageren hvis der skulle være tvivl om leveringsadressen. I visse tilfælde kan det være nødvendigt at kontakte modtageren nogle dage inden levering.

I varekurven er det muligt at afkrydse at buketten kan stilles ved døren eller afleveres hos naboen. Flowerstore.dk er ikke ansvarlig hvis buketten bliver stjålet og bestillingen refunderes ikke.

Det er op til floristen at vurdere om det er forsvarligt at stille buketten i forhold til vejrforhold med mere. Hvis det bedømmes at blomsterne ikke kan sættes ved døren eller afleveres hos en nabo, tages de med tilbage til butikken. Modtageren får et kort om at buddet har været på adressen, og at de kan afhente blomsterne i butikken. Det samme gør sig gældende hvis modtageren ikke er på leveringsadressen når blomsterne leveres og buketten ikke kan sættes ved døren eller afleveres hos naboen.

Hvis leveringen bliver forsinket, fordi du ikke gav floristen lov til at sætte blomsterne ved døren eller aflevere hos naboen, refunderes bestillingen ikke.

Florist og modtager kan indbyrdes blive enige om anden leveringsdag end angivet på bestillingen.

Hvis de bestilte blomster ikke er blevet leveret på den valgte dag, og bestillingen er afgivet inden vores leveringsgaranti er udløbet, har kunden ret til at hæve købet. Dette er kun muligt under forudsætning af at korrekte oplysninger om modtageren er angivet, samt at modtageren har været tilgængelig og har kunnet tage imod blomsterne.

Ved ekstreme vejrforhold eller ekstreme begivenheder (såkaldt Force Majeur) kan vi ikke garantere at din bestilling leveres på den ønskede dag. Hvis vi ikke kan levere din bestilling, vil den i stedet blive leveret så hurtigt som muligt.

Bestillinger til udlandet
Bestillinger til udlandet bliver leveret af en lokal florist i det land der er bestilt til. Vi leverer blomster til næsten hele verden med visse undtagelser som f.eks. krigszoner eller urolige områder.

Vi skal have bestillingen senest dagen inden hvis der er stor tidsforskel. Alle bestillinger behandles inden for kontortid. Til de fleste lande kan vi levere blomsterne samme dag hvis bestillingen er lagt inden kl. 10 på hverdage. Venligst vær opmærksom på eventuelle tidsforskelle. Kontakt gerne vores kundeservice på 93 400 325 eller e-mail  shop@flowerstore.dk hvis du har spørgsmål.

Bestillinger med ønsker om specifikke leveringstidspunkter, samt bestillinger til hospitaler, sygehuse, hoteller og lignende, gælder samme betingelser som ved bestillinger til Danmark.

Til de internationale bestillinger har vi valgt produkter der passer til det enkelte land. Flowerstore.dk kan dog ikke garantere at produktet der bestilles stemmer overens med det der bliver leveret. Floristerne i de enkelte lande vil dog gøre deres bedste for at buketten så vidt muligt ligner den bestilte.

BESTILLING

Ordrebekræftelse
Når bestillingen er gennemført får du en bekræftelse på din skærm, og derefter sendes desuden en bekræftelse til din e-mail. Har du ikke modtaget en ordrebekræftelse er du velkommen til at kontakte vores kundeservice på 93 400 325 eller e-mail  shop@flowerstore.dk.

Rabatkoder

Rabatkoder kan kun benyttes i vores webshop. Koden indtastes i bestillingsprocessen under feltet ‘Jeg har en rabatkode’.

Rabatter gælder blomster, ikke tilbehør-/tillægsprodukter med mindre andet specificeres og kan ikke kombineres med andre rabatter eller tilbud.

Vær opmærksom på at rabatterne kun kan benyttes i en begrænset periode. Information om dette findes i det materiale man modtager i forbindelse med rabatkoden.Skulle der opstå problemer med en rabatkode, kontakt vores kundeservice på telefon 93 400 325 eller e-mail shop@flowerstore.dk

Reklamationer
Købelovens mangelsregler finder anvendelse på varekøb. Hvis kvaliteten eller udførelsen ikke lever op til forventningerne, beder vi dig kontakte den leverende florist (kontaktoplysninger står på indpakningspapiret på buketten) eller Flowerstores kundeservice, telefon 93 400 325 eller e-mail shop@flowerstore.dk. Dette skal gerne ske hurtigst muligt efter levering så vi kan rette eventuelle fejl eller mangler. Da blomster er en ferskvare, er det nødvendigt at man henvender sig hurtigst muligt efter levering, så vi har mulighed for at vurdere varen og eventuelt bytte den.

FORTRYDELSESRET
Som udgangspunkt er der ikke fortrydelsesret på afskårne blomster og buketter, da der er tale om levering af varer, som må antages at blive forringet eller forældet hurtigt.  Dog tilbyder vi at du kan fortryde ordren inden den påbegyndes. Dvs. fortrydelsen gælder for ubenyttet service og skal meddeles i god tid inden levering, senest dagen inden leveringsdato. 

For vin og chokolade og andre fødevarer, der leveres af en florist er der ingen fortrydelsesret da der er tale om levering af fødevarer, drikkevarer eller andre varer til husholdningens løbende forbrug.

Ønsker du at afbestille en bestilling på gaver der ikke indeholder blomster og som leveres af Post Danmark, skal vi have din afbestilling senest kl. 8 dagen inden levering.

Følgende varetyper er altså undtaget fortrydelsesretten:

– Levering af fødevarer, drikkevarer eller andre varer til husholdningens løbende forbrug, som leveres fysisk til forbrugerens hjem, bopæl eller arbejdsplads af en erhvervsdrivende, der ofte og regelmæssigt betjener faste ruter,

– Levering af varer, som er fremstillet efter forbrugerens specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg,

– Levering af varer, som må antages at blive forringet eller forældet hurtigt,

– Levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen,
Du mister din fortrydelsesret, hvis du bryder forseglingen på varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årssager ikke er egnet til at blive returneret.

På andre varer, eksempelvis planter, gælder følgende:
Du har som forbruger 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare, eller får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis. Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives på telefon 93 400 325 eller e- mail shop@flowerstore.dk. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.

Returnering
Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse, og senest 14 dage efter du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med varens returforsendelse. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.

Varens stand, når du sender den retur
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Du kan med andre ord prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik, men du må ikke tage den i egentlig brug. Hvis varen er prøvet udover hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet. Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet. Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til:
Den leverende florist eller hvis den er sendt fra Flowerstore.dk, er retuneringsadressen Flowerstore.dk (Abrikona), Algade 5 st. th., 4500 Nykøbing Sj.

Klageadgang
Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til vores kundeservice på telefon 93 400 325 eller e-mail shop@flowerstore.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til relevante nævn på området, såfremt betingelserne herfor er opfyldt.

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens vej 35
2500 Valby
www.forbrug.dk

Er du forbruger med bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her – http://ec.europa.eu/odr

BETALING OG SIKKERHED

Betaling
Der er flere betalingsmuligheder at vælge imellem og betalingssikkerheden på vores hjemmeside er en af de bedste. Alle kreditkortsbetalinger til Flowerstore.dk håndteres af et akkrediteret og sikkert e-handelsfirma. Betaling med kreditkort kræver et gyldigt kort der er godkendt som betalingsmiddel på internettet af banken. Vi gør opmærksom på at beløbet bliver trukket på betalingskortet når bestillingen gennemføres på hjemmesiden og dermed videreformidles til floristen.

Der tages ikke gebyr ved betaling på Flowerstore.dk..

Du skal være mindst 18 år før du kan handle hos Flowerstore.dk.

Sikkerhed
Flowerstore.dk behandler alle kundeoplysninger fortroligt. Afsenderens oplysninger skal være korrekte da vi måske har behov for at komme i kontakt med personen. Flowerstore.dk videregiver ikke oplysninger til en trediepart uden kundens samtykke. Du har ret til at se dine personlige oplysninger, som er registreret hos Flowerstore.dk. Hvis de registrerede oplysninger er ukorrekte, ufuldstændige eller irrelevante, har du ret til at anmode om at få oplysningerne rettet eller slettet. Som registreret har du altid mulighed for indsigt og du kan gøre indsigelser mod en registrering i henhold til reglerne i Persondataloven. Hvis du vil modtage information om dine personlige oplysninger hos Flowerstore.dk, skal du sende os en underskrevet skriftlig anmodning til:

Flowerstore.dk
Algade 5 st. th.
4500 Nykøbing Sj.
Danmark

Den dataansvarlige er Natasha Corlin Mortensen

Kontakt
Vores kundeservice har åbent mandag-fredag kl. 9.00 – 17.00 og lørdag kl. 9.00 – 12.00. Kontoret er normalt lukket søn- og helligdage medmindre andet oplyses. Uden for vores normale åbningstider kan du kontakte os på e-mail shop@flowerstore.dk. Vi behandler e-mail og ordrer i vores åbningstider, og vi bestræber os på at svare alle e-mails hurtigst muligt.